seobartar

تورهای خارجی ،تورهای داخلی، هتل های ویژه،وقت سفارت،اطلاعات کشور،خدمات سفر، رزرواسیون

seobartar

تورهای خارجی ،تورهای داخلی، هتل های ویژه،وقت سفارت،اطلاعات کشور،خدمات سفر، رزرواسیون

قیمت تور استانبول

قیمت تور استانبول در فصول سال:

قیمت تور استانبول در بهار برای مسافران ایرانی به خاطر  تعطیلات نوروزی قیمت  بالایی دارد. تعطیلات نوروز  برای تور استانبول و آژانسها  معمولا بازار خوبی است  زیرا تقاضا برای  تور استانبول زیاد است. و قیمت هم بنا در خواست زیاد بازار  معمولا بالاست  اما در هر صورت قیمت تور استانبول از قیمت تور کیش ما ارزان تر است.تور استانبول در بهار  طرفداران زیادی دارد.   تور استانبول + قیمت  در نوروز از سوالهای همیشگی مسافران ایرانی است.

در تابستان گردشگران از سراسر دنیا به استانبول سراریز می شوند. تعطیلات تابستانی با آب و هوای گرم  پذیرای مسافران ایرانی است. استانبول خیل عظیمی از گردشگران از سراسر دنیا در تابستان دارد. مسافرانی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی و آمریکایی در این فصل به استانبول می آیند. شما می توانید با مردمانی با زبان ها و فرهنگ های مختلف آشنا شوید. یکی از جذابیت های تور استانبول  در فصل تابستان این است که اوقات خوشی را با دیگر مردم داشته باشید. قیمت تور استانبول در تابستان برای ایرانیان مناسب در برابر دیگر کشورهاست.

پاییز فصلی زیبا برای مسافرت است. استانبول در فصل پاییز دارای هوای بسیار خوبی است.قیمت تور استانبول در پاییز نسبت به فصل های دیگر بهتر است. هجوم مسافران در این فصل کاهش پیدا می کند. شما با فراغ بال بیشتری میتوانید به دیدن جذابیت بپردازید.

استانبول د ر فصل زمستان جذاب تر از دیگر فصول سال است. این فصل سرد عالی برای مسافرت در ایام تعظیلات کریسمس است. درتعطیلات زمستانی تور استانبول مقصد کشورهای مسیحی نشین است. و همچنین تورهای این فصل مورد استقبال بسیاری از همو طنان ما است.شایان ذکر است قیمت تور استانبول در زمستان از تخفیف های ویژهای برخوردار است.

قیمت تور استانبول در ماه های سال:

در ماه اول سال تور استانبول نوروز مورد توجه توریست های ایرانی است .این ماه از سال تعطیلات نوروز ایرانی شروع می شود. قیمت تور استانبول در فروردین ماه قیمتی مناسب نسبت به دیگر تورهای ایرانی دارد.روی تورهای لحظه آخری در این ماه نمی توانید حساب کنید . تورهای دقیقه نود تورهای نوروزی استانبول کم است.

قیمت تور استانبول در اردیبهشت ماه رو به رشد است.  تورهای لحظه آخری در این ماه از سال تا حدی مورد توجه هستند. تور استانبول در خرداد ماه به علت شروع امتحانات مدارس با استقبال کمتری مواجه است. شما می توانید از تور های دقیقه آخر این ماه استفاده کنید.قیمت تور استانبول در خرداد ما گزینه خوبی برای توری ارزان و کم هزینه است.

در تیر ماه استقبال از تورهای ترکیه افزایش پیدا میکند. تبلیغات تورهای استانبول در این ماه رو به افزایش است. قیمت تور استانبول در تیر ماه  نسبت به ماه های بهار بیشتر می شود و تورهای دقیقه نود رشد کاهنده دارد.همچنین در مرداد ماه که از فصل های تابستانی و تعطیلاتی  است. تورهای استانبول طرفدارانی بسیاری دارد. شایان ذکر است قیمت تور استانبول در مرداد ماه کمی افزایش پیدا می کند. و تور های دقیقه نودی در مرداد ما ه کاهش پیدا می کند.

در پایان تعطیلات تابستانی ایرانی ها در جستجو استفاده بهتر از باقیمانده تعطیلات خود هستند.شهریور ماه اوج سفرهای مسافران ایرانی است. لازم به ذکر است تورهای استانبول در این بین مورد توجه عموم مردم هستند. قیمت تور استانبول در شهریور ماه نسبت به تمام ماه ها  قیمتی بیشتر دارد. و ترافیک تورهای استانبول در شهریور ماه به اوج خود می رسد. شهر استانبول در این ماه پرهیجان و تب دار است.

آیا قصد مسافرت با تورهای خارجی دارید؟

قابل توجه گردشگرانیکه به دنبال توری ارزان با امکانات ویژه هستند.

اگر میخواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید پیشنهاد تیم فیکس تراولز تور استانبول در ماههای پاییز و زمستان است . قیمت تور استانبول در فصل های سرد تخفیف های ویژه دارد.

قیمت تور استانبول در مهرماه کاهش چشم گیری دارد. شایان ذکر است تورهای دقیقه نود در مهر ماه بیشتر از ماه های دیگر است..

 

در ماه آبان شمار مسافران تورهای استانبول رو به رشد است. اگر قصد سفر در چنین ماهی دارید زودتر اقدام کنید زیرا تورهای لحظه اخری در این ماه پیدا نخواهید کرد. در ماه آذر قیمت هتل ها  ارزان است . و همچنین قیمت تور استانبول در آذر ماه فوق العاده مناسب است .برای دیدن اطلاعات کامل تورهای خارجی و داخلی به سایت فیکس تراولز معتبرترین سایت اطلاعاتی تور مراجعه کنید.

 

مراکز خرید  از دست ندادنی استانبول کجاست؟

بازارهای قدیمی در استانبول کجاست؟

kapali carsi از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است. این بازار خیلی بزرگ و مساحتی 31000 متر مربع دارد. برای افرادی که سرش درد میکند برای پیاده روی طولانی خیلی عالی است. البته همراه قدم زدن میتونید به تماشای قالی و فرش های پر نقش ونگار مشغول باشید. توی این بازار کالاهای از قبیل ادویه جات ، چای، فانوس ، لباس و هر چی که بخواهید پیدا میکنید.

 

حراجی های استانبول کجاست؟

olivium از حراجی های معروف است. در روزهای سه شنبه میتونید به این حراجی سر بزنید. برای رفتن به این حراجی میتونید از ترموا استفاده کنید. ودر این بازار و طبقات متفاوت آن اجناس ارزانی پیدا میکنید.

 

خیابان های استقلال ، جمهوریت و  روملی از خیابان های معروف استانبول است. بهترین مراکز خرید در این خیابان ها گنجانده شده . پاساژ اطلس ، مرکز خرید کاپیتول از مراکز خرید مشهور است با سر زدن به آن از خرید خود پشیمان نمیشید.

 

آب و هوا استانبول در چه وضعی است؟

آب و هوای استانبول مرطوب و نیمه گرمسیری است. استانبول در فصول مختلف بارندگی داد. در فصل پاییز به علت تغییرات آب و هوایی هر نوع لباسی باید به همراه داشته باشیم.در فصل زمستان آب وهوای استانبول سرد و لباسی زخیم باید بپوشید.استانبول به علت وسعت زیادی که دارد هر نقطه از شهر دارای آب و هوایی متفاوتی است. اگر در نقطه ای از استانبول هوا بارانی باشد در نقطه دیگر از شهر هوا آفتابی است.

 

آب و هوای استانبول در پاییز بسیار عالی است . بسیاری از گردشگران این زمان را برای تور استانبول انتخاب میکنند . استانبول در پاییز هوای بارانی دارد. درجه هوا کاهش پیدا میکند . در طول روز هوا ابری است و شب های مه آلود دارد. در فصل زمستان هوا سرد و مرطوب است . زمستان استانبول بارندگی های شدید و شب های یخبندان دارد


چه نوع تورهای استانبول مردم به دنبالش می گردند؟

تور استانبول شهریور، تور استانبول آذر ،تور استانبول عید، تور استانبول  مهر،تور استامبول پاییز ،

تور های سایت فیکس تراولز پکیج آژانسهای مختلف هستند که دارای مجوز بند ب هستند. باز توصیه می گردد. با سرچ در گوگل از استعلام مجوز آژانس های مسافرتی اطمینان حاصل نمایید.

آزانس های موجود در سایت فیکس تراولز با تلفن و سایت و ایمیل و همچنین بررسی مجوز آزانس ها تور قرار داده اند.

آیا قیمت تور استانبول هتل پوینت ارزان محسوب می شود؟

با توجه به 5 ستاره بودن هتل پوینت تور استانبول هتل پوینت از هتل های و تور های ارزان می باشد.

تور استانبول چه جذابیتی برای گردشگران دارد که تا این اندازه محبوب شده است؟

کشور ترکیه یکی از زیباترین و توریستی ترین کشورهای دنیا است و تورهای گردشگری معروفش چون توراستانبول, تور آنتالیا , تور آلانیا و تور ازمیر به دلیل جذابیت های فوق العاده خود بسیار پرطرفدار و محبوب هستند.

تور استانبول یکی از بهترین و محبوب ترین تور های ترکیه است و هرسال شاهد هجوم گردشگران زیادی به این استان زیبا هستیم .

استانبول در برخی فصول سال خیلی شلوغ و سرشار از گردشگران است در ماه هایی که هوای استانبول خوب و لذت بخش است استانبول پر از گردشگران و مسافران است .استانبول آب و هوایی چهار فصل و متنوع دارد که بهار و پاییز آب و هوایی مناسب و دل پذیر دارد و تابستان با اینکه هوا کمی گرمتر است ولی زمانی مناسب برای تماشای مکان های دیدنی ، عبور از خیابان های استانبول  و لذت بردن از یک تور کامل و همه جانبه است .

در فصل زمستان هوا در استانبول سرد و خنک است و به همین دلیل استانبول نسبت به بقیه سال خلوت تر است و برای کسانی که به هوای بارنی و برفی علاقمند هستند و از ورزش های زمستانی لذت می برند می توانند یک تور جذاب با هزینه ای مناسب داشته باشند

مکان های استانبول که دیدن آنها را روح تان را نوازش می دهد !!؟

استانبول مکان های دیدنی زیادی دارد و اگر قصد یک مسافرت کوتاه به استانبول کرده اید بهتر است دیدن مکان های استانبول را اولویت بندی کنید.

ازمکان هایی که توصیه می کنیم حتما از آنها دیدن کنید مسجد آبی ,مسجد ایا صوفیه ,کلیسای چورای ,کاخ دولمه باغچه و موزه های بسیار زیبای استانبول است . همچون موزه هنر مدرن ترکیه و موزه باستان شناسی استانبول .

کسب اطلاعات لازم درباره مقصد مورد نظر می تواند از بسیاری از نگرانی ها و اضطراب های سفر بکاهد و بتوان با خیالی راحت به مسافرت و گردش پرداخت .

یکی از جامع ترین و کامل ترین منابع خبری در زمینه تورهای مسافرتی و تمامی نقاط گردشگری سایت فیکس تراولز  است که در آن لیستی از تمامی قیمت تور های مسافرتی ,تورهای لحظه آخری و سایر اطلاعات لازم را مشاهده خواهید کرد و هم چنین از آخرین قیمت تورهای مسافرتی مطابق آخرین تغییرات روز نیز مطلع خواهید شد .

.

 

تور استانبول

تور استانبول چه جذابیتی برای گردشگران دارد که تا این اندازه محبوب شده است؟

کشور ترکیه یکی از زیباترین و توریستی ترین کشورهای دنیا است و تورهای گردشگری معروفش چون توراستانبول,تور آنتالیا,تور آلانیا و تور ازمیر به دلیل جذابیت های فوق العاده خود بسیار پرطرفدار و محبوب هستند.

تور استانبول  یکی از بهترین و محبوب ترین تور های ترکیه است و هرسال شاهد هجوم گردشگران زیادی به این استان زیبا هستیم .

استانبول در برخی فصول سال خیلی شلوغ و سرشار از گردشگران است در ماه هایی که هوای استانبول خوب و لذت بخش است استانبول پر از گردشگران و مسافران است .استانبول آب و هوایی چهار فصل و متنوع دارد که بهار و پاییز آب و هوایی مناسب و دل پذیر دارد و تابستان با اینکه هوا کمی گرمتر است ولی زمانی مناسب برای تماشای مکان های دیدنی و لذت بردن از یک تور کامل و همه جانبه است .

در فصل زمستان هوا در استانبول سرد و خنک است و به همین دلیل استانبول نسبت به بقیه سال خلوت تر است و برای کسانی که به هوای بارنی و برفی علاقمند هستند و از ورزش های زمستانی لذت می برند می توانند یک تور جذاب با هزینه ای مناسب داشته باشند .

مکان های استانبول که دیدن آنها را روح تان را نوازش می دهد !!

استانبول مکان های دیدنی زیادی دارد واگر قصد یک مسافرت کوتاه به استانبول کرده اید بهتر است دیدن مکان های استانبول را اولویت بندی کنید.

ازمکان هایی که توصیه می کنیم حتما از آنها دیدن کنید مسجد آبی ,مسجد ایا صوفیه ,کلیسای چورای ,کاخ دولمه باغچه و موزهای بسیار زیبای استانبول  است .

کسب اطلاعات لازم درباره مقصد مورد نظر می تواند از بسیاری از نگرانی ها واضطراب های سفر بکاهد و با خیالی راحت به مسافرت و گردش پرداخت .

یکی از جامع ترین و کامل ترین منابع خبری در زمینه تورهای مسافرتی و تمامی نقاط گردشگری سایت فیکس تراولز است که در آن لیستی از تمامی قیمت تور های مسافرتی ,تورهای لحظه آخری و سایر اطلاعات لازم را مشاهده خواهید کرد و هم چنین از آخرین قیمت تورهای مسافرتی مطابق آخرین تغییرات روز نیز مطلع خواهید شد

چرا تور استانبول در میان تور های خارجی از طرف توریست های ایرانی با استقبال بیشتری برخوردار است؟

تور های کشور ترکیه با شهرهای مختلفش همواره مورد توجه مردم ایران است . این تورها نسبتا قیمت های مناسبتری را نسبت به دیگر تور های خارجی دارد و این امر منجر به پر بودن چارتر های تور های استانبول و دیگر شهرهای ترکیه می شود. قیمت پایین یک تور خارجی با دیدن جذابیت های گردشگری فراوان کشورهای اروپایی باعث شده تا ترکیه از سمت ایران همواره میهمانانی را پذیرا باشد. هوای معتدل کشور سردسیری ترکیه در طول تابستان کذراندن یک تعطیلات خوب را برای ایرانی ها موجب می شود و این دلایل گفته شده می تواند هر گردشگری را به سوی ترکیه بکشانند.

تور های ترکیه علاوه بر خوش قیمت بودن نسبت به دیگر تور های خارجی در فصل های بهار و تابستان در مواقعی از سال تخفیف های ویژهای را به خود اختصاص می دهد به طوری که شما با هزینه یک سفر داخلی به شهر های پر طرفدار خود ایران مانند کیش می توانید به یک کشور خارجی اروپایی مسافرت بکنید.

تور های تخفیف دار و لحظه آخری تور های استانبول معمولا قیمت های مناسبی را برای تور استانبول لحظه آخری ارائه می دهند و شما در لحظه اخر می توانید همسفر با تور ارزان استانبول باشید .

علاوه بر مسئله قیمت هزینه رفت و آمد می توان کیفیت امکانات رفاهی و رستوران ها و کافه های استانبول را دلیلی دیگر برای پر بازدید بودن این تور دانست. ترکیه در شهرهای مختلف خود به ویزه در شهر گردشگر پذیر استانبول بهترین هتل ها با تعداد ستاره های مختلف را دارا می باشد. این هتل ها از آخرین امکانات به روز دنیا برخوردار هستند و باعث شده تا میهمانان راحت ترین و با آرامش ترین روزها را در ترکیه سپری کنند. رستوران ها و کافه های معروف استانبول نیز مکانی برای گذراندن ساعتی خوش در استانبول است. این رستوران ها انواع غذا های محلی و بین الامللی را سرو می کند و آشنا شدن با فرهنگ غذایی کشوری خارجی ارمغانی است که سفرهای تورهای استانبول به گردشگران خود هدیه می دهد..

 آیا سایت فیکس تراولز تور می فروشد؟

 جواب : خیر

سایت فیکس تراولز به معرفی تمام مناطق گردشگری در دنیا می پردازد و هدف آن توسعه گردشگری کشور عزیزمان در الویت یک قرار دارد.

آیا تور های موجود در سایت فیکس تراولز واقعی هستند و میتوان خرید کرد؟

در این تور ها هتل های مختلفی برای اقامت مشتریان خود در نظر می گیرند.قیمت هتل ها بسته به نوع هتل (سه ستاره چهار ستاره پنج ستاره) متفاوت می باشد.

قیمت تور استانبول هتل پوینت بسته به سرویس های ارائه شده در این هتل نر خ های مختلفی دارد.این هتل از هتل های چهار ستاره استانبول است به علت واقع شدن در میدان تکسیم از بهترین هتل های استانبول محسوب می شود. قیمت تور استانبول به علت داشتن هتلی مناسب مانند هتل هیلتون بسیار منطقی و خوب است .

هتل هیلتون از لحاظ امکانات رفاهی بسیار غنی است. از جمله این امکانات سرویس های نگهداری کودکان ، استخر های این هتل که دارای سولاریم، مرکز آب گرم ،ماساژ، سونا، حمام ترکی و استخر های پوشیده است. از ویژگی های مهم این هتل داشتن اتاق های ویژه برای معلولان است.

همچنین این هتل در میدان تکسیم قرار دارد و از لحاظ موقعیت مکانی می تواند شما را در داشتن سفری مفرون به صرفه کمک خواهد کرد.میدان تکسیم قلب شهر استانبول است و به تمام نقاط دیدنی استانبول نزدیک است . و اقامت کنند گان در این هتل با هزینه های پایین می توانند از نقاط دیدنی استانبول دیدن کنند. و  قیمت تور استانبول هتل پوینت به خاطر دسترسی راحت این هتل به فرودگاه ارزان محسوب می شود.

تور ارزان استانبول

آیا می دانید تور ارزان استانبول چگونه توری است؟ تور استانبول از جمله تورهایی است که در همه ی فصول و همه ی زمان ها برگزار می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. هر ساله افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا شهر استانبول را برای مسافرت خود انتخاب می کنند. تور ارزان استانبول از پر طرفدار ترین تورهای استانبول به شمار می آید. با توجه به این که استانبول جزو شهرهایی است که عده ی زیادی از مردم جهان، آن را برای مسافرت های تفریحی و حتی تجاری خود انتخاب می کنند، هر ساله شاهد میلیون ها گردشگر در ترکیه و شهر های مهم آن، همانند استانبول هستیم. معمولا شرکت های هواپیمایی در برخی از مواقع تور ارزان استانبول را برگزار می کنند که با استقبال بسیار زیادی از جانب مسافران مواجه می شوند. در ادامه معرفی این تور با ما همراه باشید.

اما تفاوت تور ارزان استانبول با سایر تورها در چیست؟ وجه تمایز این تور با سایر تورها در قیمت و شرایطی است که در این تور برای مسافران در نظر گرفته می شود. این تورها به نسبت سایر تورهای استانبول، از قیمت های پایین تری برخوردار هستند. شاید تصور کنید که امکانات این تورها به خاطر قیمت های پایینش، کم است. اما این تصور کاملا اشتباه است و این تور ها از امکانات رفاهی بسیاری نیز برخوردار هستند. این تورها نیز مانند سایر تورهای استانبول از امکانات فراوانی بهره می برند. اما در واقع این تورها جزو تورهای آفر دار استانبول به حساب می آیند که گهگاهی به دلایلی توسط آژانس ها ارائه می شود.

شاید برایتان سوال شود که چگونه می توانیم از زمان ارائه تور ارزان استانبول مطلع شویم؟ راحت ترین راه برای این کار، مراجعه به سایت فیکس تراولز و عضویت در خبرنامه سایت ما می باشد. تا در زمان ارائه تورهای لحظه آخری، که منجر به تورهای ارزان می شود، شما را مطلع کند. شما همچنین می توانید برای اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به تور ارزان استانبول ارائه شده توسط شرکت های هواپیمایی، به لیست تورها و مقاله های سایت فیکس تراولز مراجعه کنید و لیستی از تمامی تورهای استانبول ارائه شده به همراه قیمت تور استانبول را مشاهده کنید و بهترین و مناسب ترین تور را برای اقامت خود انتخاب کنید. سایت فیکس تراولز همچنین لیست کاملی از بهترین و با کیفیت ترین هتل های استانبول به همراه امکانات ویژه در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید هتلی مناسب و کم هزینه را برای سفر خود انتخاب کنید.


.

 

تور ارزان استانبول

چرا تور تور ارزان استانبول را مسافرها به تعداد زیاد جستجو می کنند؟

ترکیه از نظر بازدید توریست در جهان ششمین کشور پر بازدید به لحاظ شهرهای دیدنی آن همچون استانبول است . بنابراین می توان گفت همه دوست دارند. ترکیه را یکبار هم که شده ببینند . و گشت و گذاری در آن داشته باشند. طیف وسیع مردم برای مسافرت هزینه لازم را ندارند . اما درخواست کننده برای تور استانیول به نسبت تور های دیگر زیاد است.آژانس های مسافرتی هم به ناچار تور ارزان استانبول را جزو پکیج های تور خود قرار می دهند.

دلایل قیمت پایین تور برای تور ارزان استانبول در آژانسها:

1- اولین دلیل یارانه ای است که دولت ترکیه برای سوخت هواپیماهای خارجی و داخلی می دهد.

2- ترکیه کشوری است توریستی. و دولت ترکیه برای جذب توریست همه نوع امکانات فراهم کرده است.

3-استانبول هم شهر تجاری است و هم شهر توریستی.

4- وجود بازار های مختلف از هر نوع محصول در استانبول مثل پوشاک زنانه و مردانه و.....

5- استانبول رستورانها و کافه های زیادی برای گردشگری دارد.

6- امکانات ارزان اتوبوس و مترو در شهر استانبول

7-وجود آژانس هاس مختلف گردشگری خارجی در شهر استانبول.

8-مرز بین اروپا و آسیا و مرکز بین تمدن های آسیایی ، اروپایی، و آفریقایی

9-سرمایه گذاری آژانسها برای چارتر کردن هواپیماهای شرکت های مختلف.

دلایل ذکر شده و هزار دلیل دیگر می تواند باعث وجود پدیده ای بنام تور ارزان باشد که در برخی کشورها آنقدر شرایط توریستی فراهم است که تقاضا برای رفتن به آن کشورها زیاد می گردد. و آژانس های مسافرتی تمایل برای سرمایه گذاری در کشورهای مقصد می نمایند. و این دلیل رقابت و عرضه تور های ارزان می باشد.

تور ارزان استانبول را از کجا خرید کنیم؟

تور ارزان استانبول اگر در گوگل سرچ کنید ممکن است آژانسهای زیادی را ببینید که تور ارزان دارند و برای فروش با پکیج های مختلف قرار داده اند. اما اگر می خواهید تور ارزان بخرید. چند تا سئوال از فروشنده و یا آژانس بپرسید. 1- آیا تور استانبول شما چارتری است؟ 2- هتل محل اقامت هتل چند ستاره است؟ 3- هتل در کدام منطقه استانبول واقع شده است؟ 4- تور استانبول چند شب و چند روزه است؟ 5- آیا تور لیدر دارد. 6- آیا کسی در فرودگاه مسافران تور را راهنمایی می کند؟ 7- دلیل شما برای داشتن تور با کیفیت ارزان چیست؟

بررسی صحت تور استانبول ارزان؟

1-بعد از دریافت پاسخ از فروشنده تور شما می توانید یک جستجوی در گوگل داشته باشید.

2- هتل ها را ببینید چند ستاره هستند.

3- صحت گفتار فروشنده تور و آژانس را بررسی و مقایه کنید

4- آنوقت می توانید تور را خریداری کنید.

اطلاعاتی در مورد شهر استانبول به اختصار:

استانبول بزرگترین و پرجمعیت شهر ترکیه است و البته یکی از بزرگترین شهرستان های جهان ! استانبول یک کلان شهر بزرگ با میراث فرهنگی وتاریخی عظیم که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است وقلب اقتصادی ،فرهنگی و تاریخی کشور ترکیه محسوب می شود .

استانبول شهری با تاریخ 2500ساله شهری خیره کننده در فرهنگ ،سنت ،مکان های شگفت انگیز ،سرگرمی ها و شب زنده داری هاست .

استانبول پایتخت چهار امپراتوری روم ،بیزانس ،لاتین و عثمانی بوده است و جاذبه های باستانی فوق العاده شگفت انگیزی از تارخ بشریت به همراه خود دارد

مساجد قدیمی زیبایی چون مسجد ایاصوفیه و مسجد سلیمان ،باشگاههای ورزشی قدیمی ،بزگترین بازار سرپوشیده دنیا ،موزه تاریخی Hagia ،زیباترین لاله ها ،چهار  اسب برنز سان مارکو تنها نمونه های کوچکی از موضوعات جذاب در استانبول هستند.

استانبول توسط دریا احاطه شده است و شهری افسانه ای با جمعیتی قریب به پانزده میلیون نفر که 99درصد مسلمان هستند . در سفربه استانبول توصیه هایی که  بهتراست در خاطرتان بماند . بازدید از کلیسای چوره ،بازدید از مسجد آبی،قدم زدن در پارک عمومی ،نوشیدن آب انار ،راه رفتن در امتداد دیوارهای قسطنطنیه ،بازدید از بازار ادویه ،خوردن چوب شور،خوردن کباب ترکی ،رفتن به برج گالاتا،بازدید از موزه باستان شناسی ،رفتن به مسابقات اسب دوانی و بازدید از کاخ توپکاپی.

تورهای کشور ترکیه مخصوصا تور استانبول هر سال خیل زیادی از گردشگران را از تمام نقاط دنیا به خود جذب میکند .به ویژه تور استانبول که نسبت به سایر تورها اخیرا طرفداران زیادی را به سوی خود مایل ساخته است . فیکس تراولز مجله کاملی از بهترین تورهای مسافرتی به روز و ویژه و ارائه دهنده انواع تورهای مسافرتی به وتور استانبول همواره در راستای جلب رضایت و راحتی شما عزیزان تلاش مینماید تا بدین ترتیب بتواند گامی در جهت آرامش خیال شما عزیزان بردارد.


و اما فرودگاه جدید استانبول:

فرودگاه جدید استانبول همزمان با پنجاهمین سالگرد جمهوری ترکیه در 7 آبان 97 توسط رجب طیب اردوغان افتتاح شد.

این فرودگاه دارای 6 باند پرواز و 3 پایانه میباشد و به شاه راه اتصال اروپا و آسیا و آفریقای شمالی مبدل خواهد شد.

فرودگاه جدید استانبول برای سرویس دهی به 200 میلیون مسافر در سال ، از فناوری پیشرفته در فرآیند کنترل پاسپورت مسافران، استفاده میکند .

ترکیه و تمام شهر های آن از پرطرفدارترین مناطق توریستی دنیا به حساب  می آیند این محبوبیت نه فقط به خاطر مکان های دیدنی ترکیه و استانبول است بلکه غذاهای متنوع و بسیار لذیذ (10 تا از بهترین خوراکی ها در استانبول)، مکان ها و بازارهای خرید جذاب و مردمان دوست داشتنی و مهمان نواز ترکیه بر محبوبیت و جذابیت آن افزوده است . بهترین کافه ها در استانبول به آسانی در دسترس شما هستند . بهترین کافه های روباز در استانبول هستند. شاید خواندن مقاله استانبول کجا بمانیم بتواند به شما کمک شایانی کند.

  • حقایق آشکار در مورد استانبول

در این مقاله شما را به طور کلی با تاریخ، پول، گردش، اینترنت و غیره  در رابطه با استانبول آشنا خواهم کرد.

در این مقاله حقایق کوتاه درباره استانبول باید بدانید. حقایقی که تا بحال در مورد استانبول نمی دانستید.

  • 1- تاریخچه استانبول

در واقع می توان گفت استانبول از شهرهای بزرگ بندری جهان است و صد در صد شهری استراتژیک و قدرتمند از نظر اقتصادی، توریستی و شهر تمدنهای تاریخ بشری و بزرگترین شاهراه حیاتی و فرهنگی  شرق و غرب جهان است.

مرز شرق و غرب دنیا، مرز شرق و غرب تمدن ها،مرز صلح و آرامش و مرز جنگ و خونریزی بوده است.

وقتی صحبت از استانبول میشود همه حکومت روم و عثمانی و جنگ این دو امپراطوری را بزرگ جلوه می دهند.در حالی که استانبول چیزی فراتر از تاریخ جنگهاست.

در تاریخ، استانبول پایتخت روم، بیزانس، لاتین و امپراتوری عثمانی بوده است . اما هنوز این شهر پایتخت ترکیه نیست.

جابه جایی پایتخت ترکیه از قسطنطنیه به آنکارا در زمان تشکیل جمهوری ترکیه اتفاق افتاد  و جمهوری ترکیه نام ارزانترین تور استانبول نوروز 99 را به استانبول تغییر داد.

آنکارا پایتخت ترکیه است.

  • 2-ارز ترکیه

پول محلی ترکیه لیره ترک (TL) است. ارزی که در تمامی نقاط اروپا و آفریقا و در کشورهای آسیای میانه و بیشتر در ایران خرید و فروش می شود. و ارز بین اروپا و آسیا همیشه در  یک جای اقتصاد جا گرفته است.

با گردشگری در استانبول می توانید بهترین هدیه ها را از معروفترین مراکز خرید بر حسب بودجه خود و پولی که در اختیار دارید تهیه کنید.   از بهترین مراکز خرید استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در پارک و مرکز خرید ایستینیه این مرکز هم دارای بخش‌های سرپوشیده و هم فضای باز است. بخش فضای باز دارای یک پارک مرکزی سبز است و به خرید خیابانی می‌پردازد. با اجاره اتومبیل در استانبول نیز خودتان می توانید در خیابان های استانبول چرخی زده و بهترین مراکز باب میلتان را پیدا کنید.

  • 3-خودپرداز و مبادله نقدی در استانبول

نقاط ضعف در استانبول بسیار کم است.

اکثر ماشین ها کارت هایی دارند که می توانید هزینه تاکسی را با آن پرداخت کنید یا متروبوس و قطار و کشتی های مسافربری.

خود پردازهای زیادی هم در همه جای استانبول به وفور وجود دارند که شما می توانید نیارز های مالی خود را از خود پردازها برطرف نمائید.و همچنین بسیاری از مغازه ها  دلار، استرلینگ و یورو و خیلی پولهای معمول بازار را قبول می کنند.

  • 4- انعام در رستورانها و بار های استانبول

اگر چه اجباری نیست، قانون مشترک درباره تمامی رستورانها این است که حدود 10 درصد از قیمت صورتحساب را هنگام ترک در رستوران ها  انعام بگذارید. و در واقع نوعی نیشگون گرفتن تلقی می گردد.

پنج رستوران برتر شهر استانبول بهترین غذاها و با کیفیت ترین آنها را طبخ می کنند. البته رستوران خوب در استانبول زیاد است . رستوران پارک سمندان و رستوران تورکواز گورمه از دیگر رستوران های محبوب استانبول است.

  • 5- مکانهای محبوب اکثر توریستها در استانبول

بیشتر کسانی که به استانبول می روند.حتما میدان تکسیم استانبول را بیشتر از هر جایی می بیینند چون هم رستورانهای استانبول و برترین مراکز خرید استانبول در این مکان  بیشتر از مکانهای دیگر در دسترس عموم  می باشد.

از جمله بهترین کافه‌های روباز در استانبول می توان به اسکله قایق و Corlulu و  Katmerler نام برد.

خیابان استقلال در استانبول، در یک روز تعطیل آخر هفته حدود سه میلیون نفر بازدید کننده داشت . در طول این خیابان فروشگاه های موسیقی ، کتاب فروشی ها ، گالری های هنری ، سینما ، تئاتر ، کتابخانه ها ، کافه ها ، بارها ، خانه ها، بوتیک ، کاباره هایی با موسیقی زنده و رستوران به جشم میخورند.

کاخ بلاکرنای در ساحل سلطان مهمت واقع شده است و تنها 10 دقیقه با مهمترین مکانهای استانبول (مسجد و موزه ایا سوفیا و موزه قصر تاپکاپی) فاصله دارد.

محله Ortakoy اورتاکوی در استانبول نیز دارای تعداد زیادی کافه تریا و خانه چای در اطراف و در نزدیکی آب یا در کوچه ها است و همچنین تعدادی رستوران ، کافه ، فروشگاه کوچک و بازار نیز دارد .